Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034345" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Profesní autonomie učitele jako důležitá profesní kompetence se stává nezbytnou podmínkou pro realizaci změn ve škole. Její rozvoj je záležitostí profesionalizace učitelů, tedy i koncepce přípravného vzdělávání. Pro ilustraci uvádíme stěžejní činnosti, vnichž si studenti osvojují základy pedagogických kompetencí v rámci výuky na PdF MU. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji jednotlivých úrovní profesní autonomie, tzn. příležitostem, při nichž je student připravován na rozhodování o cílech a obsahu školního kurikula; o zdrojích potřebných pro realizaci školního kurikula; o plánování učební zkušenosti pro skupiny žáků a jednotlivé žáky a o hodnocení kurikula. Respektujeme, že růst profesní autonomie učitelů souvisí s kompetencí sebereflexe a teoretickéreflexe praktických zkušeností.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional Autonomy and the Teachers Preparation

  • Popis výsledku anglicky

    Professional autonomy of a teacher as an important professional competence becomes an essential condition for implementation of school transformation. Its development is closely related to professionalisation of teachers and thus also to the conception of teacher training. To illustrate we mention the key activities through which students acquire the basics of teachers competences in their training at the Faculty of Education MU. We focus on the development of individual levels of professional autonomy,i.e. the opportunities in which students are trained for decision making about the aims and content of the school curriculum; about the sources necessary for implementation of the school curriculum; about planning learning experience for groups of pupils and individual pupils and about curriculum evaluation. We respect the fact that the growth of professional autonomy of teachers is associated with the competence of selfreflection and theoretical reflection of practical experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7368-615-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta OU

  • Datum konání akce

    23. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku