NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034345" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU
Popis výsledku v původním jazyce
Profesní autonomie učitele jako důležitá profesní kompetence se stává nezbytnou podmínkou pro realizaci změn ve škole. Její rozvoj je záležitostí profesionalizace učitelů, tedy i koncepce přípravného vzdělávání. Pro ilustraci uvádíme stěžejní činnosti, vnichž si studenti osvojují základy pedagogických kompetencí v rámci výuky na PdF MU. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji jednotlivých úrovní profesní autonomie, tzn. příležitostem, při nichž je student připravován na rozhodování o cílech a obsahu školního kurikula; o zdrojích potřebných pro realizaci školního kurikula; o plánování učební zkušenosti pro skupiny žáků a jednotlivé žáky a o hodnocení kurikula. Respektujeme, že růst profesní autonomie učitelů souvisí s kompetencí sebereflexe a teoretickéreflexe praktických zkušeností.
Název v anglickém jazyce
Professional Autonomy and the Teachers Preparation
Popis výsledku anglicky
Professional autonomy of a teacher as an important professional competence becomes an essential condition for implementation of school transformation. Its development is closely related to professionalisation of teachers and thus also to the conception of teacher training. To illustrate we mention the key activities through which students acquire the basics of teachers competences in their training at the Faculty of Education MU. We focus on the development of individual levels of professional autonomy,i.e. the opportunities in which students are trained for decision making about the aims and content of the school curriculum; about the sources necessary for implementation of the school curriculum; about planning learning experience for groups of pupils and individual pupils and about curriculum evaluation. We respect the fact that the growth of professional autonomy of teachers is associated with the competence of selfreflection and theoretical reflection of practical experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání
ISBN
978-80-7368-615-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Pedagogická fakulta OU
Datum konání akce
23. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—