Pregraduální příprava učitelů MŠ a potřeby profese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43955086" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43955086 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pregraduální příprava učitelů MŠ a potřeby profese
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek, vycházející z výsledků vícepřípadové studie pregraduální přípravy učitelek MŠ na třech pedagogických fakultách v ČR, reflektuje silné a slabé stránky profesní přípravy na těchto fakultách a analyzuje oblasti a témata pro inovaci pregraduální přípravy učitelek mateřských škol na vysokoškolské úrovni vzdělávání. Vícepřípadová studie si kladla za cíl analyzovat kurikulum přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol na vybraných pedagogických fakultách v ČR, analyzovat a reflektovat naplňování potřeb profese u těchto fakult a zjistit, jak hodnotí jejich studenti úroveň rozvoje svých profesních kompetencí na počátku pregraduální přípravy a na jejím konci. Přináší pohled studentů této přípravy na vlastní rozvoj profesních kompetencí a dává jej do vztahu s analýzou kurikula.
Název v anglickém jazyce
The Iinitial Education of Pre-service Teachers and the Profession´s Needs
Popis výsledku anglicky
This paper is based on the results of a multiple case study of undergraduate teacher training at three pedagogical faculties in the Czech Republic reflecting the strengths and weaknesses of vocational training at these faculties and analysing the areas and themes for innovating the undergraduate training of nursery school teachers at the tertiary level of education. The multiple case study aimed at analysing the curriculum of pre-service nursery school teachers at selected faculties of education in the Czech Republic, analysing and reflecting on meeting the needs of the profession in these faculties and learning how to evaluate their students' level of professional competence development at the beginning and end of their undergraduate training. The thesis conveys the students' view of the preparation for their own development of professional competencies relating it to the analysis of the curriculum.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů