IMUNITNÍ DEFICIENCE A PROSTŘEDÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035505" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
IMUNITNÍ DEFICIENCE A PROSTŘEDÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na vybraná alergická onemocnění a jejich souvislost s prostředím základní školy. Bylo realizováno výzkumné šetření, v jehož rámci bylo náhodně zvoleno 12 základních škol (po čtyřech velkoměstských, maloměstských a vesnických). Otázkami zaměřenými na informovanost o alergiích a jejich výskyt mezi žáky bylo osloveno více než 200 pedagogů. Rovněž proběhlo hodnocení podmínek ve školách pozorováním (na školách zvolena vždy jedna učebna 1. stupně, jedna učebna 2. stupně, učebna přírodopisu, tělocvična). Bylo zjištěno, že většina pedagogů nezná přesné počty alergiků ve svých třídách, o problému mají jen obecnou povědomost. Více než polovina z nich by si nevěděla rady v případě výskytu alergické reakce u dítěte. Ze šetření také vyplynulo,že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Je proto nezbytné zlepšit informovanost učitelů, což by si přáli i sami respondenti.
Název v anglickém jazyce
IMMUNE DEFICIENCIES AND THE BASIC SCHOOL ENVIRONMENT
Popis výsledku anglicky
The essay analyses specific allergic diseases and their relation to the environment in basic schools. A realized survey was based on an accidental selection of twelve basic schools from urban, small-town and rural areas (each area was represented by fourschools). More than two hundred pedagogues were questionned about their awareness of allergies and about the allergies indicidence among their pupils. Also environmental conditions in the schools analysed through observation were evaluated (observed classrooms in schools and physical education classrooms). The survey found that the majority of pedagogues did not know the precise amount of allergic pupils in their classes, but had just a general awareness about the allergy issue. More than a half of thepedagogues would not know what to do if a pupil had an allergic reaction. The survey also showed that in most of the schools the environment was not suitable enough to prevent the development of health problems in pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podpora zdravia, prevencia a hygiena v teórii a praxi - VI.
ISBN
978-80-88866-64-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
LF Uk Martin Slovensko
Místo vydání
Slovensko, LF UK Martin
Místo konání akce
Slovensko, Martin, UK LF
Datum konání akce
11. 3. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—