STRATEGIE UČENÍ: VÝZKUMNÉ OBLASTI, PŘÍSTUPY A METODY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035514" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
STRATEGIE UČENÍ: VÝZKUMNÉ OBLASTI, PŘÍSTUPY A METODY
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této kapitoly je nabídnout přehled používaných metod výzkumu strategií učení (na příkladu strategií učení cizímu a druhému jazyku) a poukázat na vybrané metodologické problémy spojené s jejich výzkumem. Z výzkumných metod jsou diskutovány zejména dotazníky, inventáře, interview, myšlení nahlas, pozorování a deníky. Z metodologických problémů jsou rozebírány otázky introspekce, retrospekce, subjektivních verbálních výpovědí, ex-post facto přístupu a vlivu vybraných proměnných na získaná data. Zmíněna jsou také hlavní výzkumná témata a výzkumné designy, hlavní autoři a výzkumy z dané oblasti a výhledy výzkumu strategií učení v budoucnosti.
Název v anglickém jazyce
Learning strategies: research areas, approaches and methods
Popis výsledku anglicky
Chapter six focuses on the topic of learning strategies. Kateřina Vlčková provides a review of research methods employed in research on learning strategies (using the example of foreign language learning strategies) and refers to selected methodologicalissues connected with their research. A variety of methods used to explore learning strategies are described, such as questionnaires, inventories, observation, retrospective interviews, stimulated recall interviews, diaries, (e-)journals or think-aloud protocols, as well as the main issues regarding the results obtained through these methods. In the context of these research methods main research areas are introduced and the perspectives in research on learning strategies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
ISBN
978-80-7315-180-5
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
—
Počet stran knihy
180
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—