How to increase student's motivation to choose a technical profession
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035726" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to increase student's motivation to choose a technical profession
Popis výsledku v původním jazyce
The lack of young people deciding to study technical and scientific fields becomes a crucial social problem. This dangerous trend may result in shortages of skilled researchers and technicians involved in the highly sophisticated research. Without effective measures, we can assume the current situation will continue to deteriorate. Lowering the role of technical and scientific disciplines, however, relates to all levels of schools and thus it will affect the number of researchers. This can be avoided only by promoting these disciplines at the elementary schools. However, there is a lack of sophisticated methods how to create courses in technical disciplines, a lack of detailed instructions and how to use them in the teaching at basic schools wishing towork towards their pupils in technical fields. As a part of the National Research Program II NPV - 41001 No 2E08026 - DIDACTEX the methodology using the example of the R&D in textile sector in primary schools will be presented.
Název v anglickém jazyce
How to increase student's motivation to choose a technical profession
Popis výsledku anglicky
The lack of young people deciding to study technical and scientific fields becomes a crucial social problem. This dangerous trend may result in shortages of skilled researchers and technicians involved in the highly sophisticated research. Without effective measures, we can assume the current situation will continue to deteriorate. Lowering the role of technical and scientific disciplines, however, relates to all levels of schools and thus it will affect the number of researchers. This can be avoided only by promoting these disciplines at the elementary schools. However, there is a lack of sophisticated methods how to create courses in technical disciplines, a lack of detailed instructions and how to use them in the teaching at basic schools wishing towork towards their pupils in technical fields. As a part of the National Research Program II NPV - 41001 No 2E08026 - DIDACTEX the methodology using the example of the R&D in textile sector in primary schools will be presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E08026" target="_blank" >2E08026: Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The strategy of engineering education in the reflection of the contemporary era
ISBN
978-80-7414-126-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
13. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—