Videostudie zeměpisu: využití map ve výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036388" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036388 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Videostudie zeměpisu: využití map ve výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Klíčovým didaktickým prostředkem výuky zeměpisu je mapa. Příspěvek představuje jeden z dílčích výstupů zkoumání realizovaného kurikula. Seznamuje čtenáře s typy map a časovou dimenzí práce s mapou v souboru 50 hodin výuky zeměpisu na téma Přírodní podmínky ČR na základních školách. Výsledky ukazují, že mapy se používají v drtivé většině zkoumaných hodin. Rozbor metod práce s mapou však ukázal, že převládají úkoly vyžadující spíše jednoduché myšlenkové operace nebo pamětní reprodukci. Prezentované metodypráce s mapou jsou doplněny citacemi ukázek zadání v reálné výuce, které užívali učitelé ve sledovaných vyučovacích hodinách. Příspěvek vznikl jako součást projektu Mapa: klíčový didaktický prostředek výuky zeměpisu
Název v anglickém jazyce
Videostudy of Geography: maps in education
Popis výsledku anglicky
Maps represents one of the most important didactics elements in geography education. Therefore is work with map typical and main method incident above all in geography education. Experimental project tool will be Video-records of 50 Geography lessons recorded on primary school on topic Natural Conditions of the Czech Republic. The aim of consist in differentiation of the work method with map, find out most often exploited maps in education proces, inclusive time dimension. Record indicant the map use inthe majority of cases surveyed lessons. Analysis methods work with map pointed to that the dominate office expectant rather simple intellectual operation or memorial reproduction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geodny Liberec 2008. Elektronický sborník příspěvků
ISBN
978-80-7372-443-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
968
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—