Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Videostudie zeměpisu: využití map ve výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036388" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Videostudie zeměpisu: využití map ve výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Klíčovým didaktickým prostředkem výuky zeměpisu je mapa. Příspěvek představuje jeden z dílčích výstupů zkoumání realizovaného kurikula. Seznamuje čtenáře s typy map a časovou dimenzí práce s mapou v souboru 50 hodin výuky zeměpisu na téma Přírodní podmínky ČR na základních školách. Výsledky ukazují, že mapy se používají v drtivé většině zkoumaných hodin. Rozbor metod práce s mapou však ukázal, že převládají úkoly vyžadující spíše jednoduché myšlenkové operace nebo pamětní reprodukci. Prezentované metodypráce s mapou jsou doplněny citacemi ukázek zadání v reálné výuce, které užívali učitelé ve sledovaných vyučovacích hodinách. Příspěvek vznikl jako součást projektu Mapa: klíčový didaktický prostředek výuky zeměpisu

  • Název v anglickém jazyce

    Videostudy of Geography: maps in education

  • Popis výsledku anglicky

    Maps represents one of the most important didactics elements in geography education. Therefore is work with map typical and main method incident above all in geography education. Experimental project tool will be Video-records of 50 Geography lessons recorded on primary school on topic Natural Conditions of the Czech Republic. The aim of consist in differentiation of the work method with map, find out most often exploited maps in education proces, inclusive time dimension. Record indicant the map use inthe majority of cases surveyed lessons. Analysis methods work with map pointed to that the dominate office expectant rather simple intellectual operation or memorial reproduction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geodny Liberec 2008. Elektronický sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7372-443-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    968

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku