Metody rozvoje kompetence k řešení problémů jako předmět pedagogického výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036785" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036785 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metody rozvoje kompetence k řešení problémů jako předmět pedagogického výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje teoreticko-metodologickou studii, která nejprve stručně charakterizuje některé přístupy rozvíjející kompetence k řešení problémů; jedná se především o program Filozofie pro děti a jeho modifikace. Jsou charakterizovány komplikace vyplývající ze snahy výzkumně uchopit obsah a cíle tohoto programu. V další části je již konkrétně popsáno jedno z možných výzkumných uchopení problematiky rozvoje kompetence k řešení problémů skrze tzv. problémové kontinuum. Je představen projekt výzkumurozvoje kompetence k řešení problémů u studentů Jihočeské univerzity, kteří v rámci studia absolvují intenzivní filozofické a zážitkové kurzy.
Název v anglickém jazyce
Methods of the Competence for Solving Problems Development as an Object of Educational Research
Popis výsledku anglicky
The paper presents theoretical and methodological study which briefly describes some ways of the competence for solving problems development; especially the Philosophy for children program and its modifications. Complications of the research hold of thisprogram aims and contents are described as well. In the next part of the paper, one of the possible way of the research hold of the competence for solving problems development (through the problem continuum) is described. The paper introduces the research project into comptence for solving problems development with University of South Bohemia students who take part in intensive philosophical and experiential courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ČESKÝ PEDAGOGICKÝ VÝZKUM V MEZINÁRODNÍM KONTEXTU
ISBN
978-80-7368-769-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pedagogická fakulta OU
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—