Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Positive and negative aspects of using chat in primary school pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036900" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Positive and negative aspects of using chat in primary school pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the research conducted at five primaries and three secondary schools a total of 563 questionnaires to match students, 103 teachers and 308 parents. On the basis of research should be considered positives and negative use of chat'spupils Primary School, grades 9 and lower secondary school years. The author is considering the possibility of providing a positive example for chat on the project group teaching and for mutual consultation pupils. The research is based on that teachersdo not have the interest in this technology. In contrast, the students use chat only for its entertainment and school are often not alerted to the risk that a chat. It shows that will be paid much more attention to training teachers to use Internet technologies. And while teachers and parents familiar with the dangers that can use some of the Internet communications accompany.

  • Název v anglickém jazyce

    Positive and negative aspects of using chat in primary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the research conducted at five primaries and three secondary schools a total of 563 questionnaires to match students, 103 teachers and 308 parents. On the basis of research should be considered positives and negative use of chat'spupils Primary School, grades 9 and lower secondary school years. The author is considering the possibility of providing a positive example for chat on the project group teaching and for mutual consultation pupils. The research is based on that teachersdo not have the interest in this technology. In contrast, the students use chat only for its entertainment and school are often not alerted to the risk that a chat. It shows that will be paid much more attention to training teachers to use Internet technologies. And while teachers and parents familiar with the dangers that can use some of the Internet communications accompany.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    School and Health 21

  • ISBN

    978-80-210-4930-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MSD

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku