Slovak high school students attitudes to ICT using in biology lesson
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037226" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Slovak high school students attitudes to ICT using in biology lesson
Popis výsledku v původním jazyce
In our contribution we focused on finding the differences between gender and age according to computer attitudes. A questionnaire with 33 Likert type items was used in our research. The sample consists of 518 students from 9 high schools. Data were evaluated with factor analysis and the ANOVA. The results of the questionnaire were divided into five dimensions.
Název v anglickém jazyce
Slovak high school students attitudes to ICT using in biology lesson
Popis výsledku anglicky
In our contribution we focused on finding the differences between gender and age according to computer attitudes. A questionnaire with 33 Likert type items was used in our research. The sample consists of 518 students from 9 high schools. Data were evaluated with factor analysis and the ANOVA. The results of the questionnaire were divided into five dimensions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computers in Human Behavior
ISSN
0747-5632
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000266418500016
EID výsledku v databázi Scopus
—