Výuka první pomoci jako aktuální úkol oboru Výchova ke zdraví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037364" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037364 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka první pomoci jako aktuální úkol oboru Výchova ke zdraví
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2004 připravil Krajský úřad Vysočina, ve spolupráci s odborem školství, mládeže a sportu pilotní projekt nazvaný První pomoc do škol. Hlavním cílem projektu je směřovat výuku především k nácviku praktických dovedností. Cílovou skupinou byli žáci osmých tříd základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Projekt kraje Vysočina je v rámci ČR zatím jediný, který systematicky a ve větším rozsahu vyučuje mladé lidi laické první pomoci. Naše výzkumné šetření bylo zaměřeno na zjištění úrovně znalostí a dovedností v poskytování první pomoci u žáků 8. tříd vybraných základních škol. Ve znalostech žáků, kteří výukou navrženou projektem neprošli, byly zjištěny závažné nedostatky. Ukázalo se však, že ani ti žáci, kteří byli výukou první pomociosloveni, zdaleka neprokázali bezchybné znalosti. Zkušenosti získané výzkumem budou zúročeny pro vytvoření předmětu První pomoc a zavedeny do výuky budoucích učitelů na Pedagogické fakultě MU..
Název v anglickém jazyce
First Aid Teaching is the Current Task of Health Education Field of Study
Popis výsledku anglicky
In 2004, Vysočina Region, Department of social security and public health in cooperation with Department of education, youth and sport prepared a pilot project named First aid to schools. The main goal of the project is to lead the teaching especially tolearning practical skill. The target group were pupils from the 8th year of elementary schools and pupils of the same age from multi-year gymnasia. Our research investigation was aimed to finding of knowledge and skills level in giving first aid among pupils from 8th years of selected elementary schools. Pupils who did not take part in teaching planned in the project showed complete lack of knowledge. However, pupils who completed the first aid course did not proved accurate knowledge by far. Experiences from the research will be applied in creating a new course First aid and put to use in teaching of future schoul teachers in Faculty of Education, Masaryk University.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví XII.
ISBN
978-80-210-4996-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pedagogická fakulta MU Brno
Místo vydání
Brno, Česká republika
Místo konání akce
Benešov u Prahy
Datum konání akce
17. 4. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—