Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037486" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037486 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
V našem příspěvku chceme upozornit na některá specifika v oblasti sociálního chování u jedinců se specifickými poruchami učení. Deficity v sociálních dovednostech chápeme jako schopnosti nezbytné k zvládání každodenních situací. Žáci se specifickými poruchami učení nejsou handicapováni pouze tím, že s mnohem větším úsilím dosahují určitých výkonů ve škole. Dostávají se také do náročných sociálních situací, které nedokáží řešit a tím jsou vystaveni dvojnásobné frustraci. Prožívají svůj neúspěch a v důsledku toho nejsou dostatečně pozitivně přijímány svým okolím. Postrádají schopnost empatie, špatně chápou sociální situace a trpí odmítnutím společnosti.
Název v anglickém jazyce
Social aaspects and strategies of students with specific learning difficulties
Popis výsledku anglicky
In our articel we would like to give a notice on some specific in area of social behaviour of people with specific learning difficulties. Deficits in social skills are understood like skills which are essential for coping everyday situations. Students with specific learning difficulties are not handicapped only because of more aspiration in achieving effort in school. They get into severe social situations which they are not able to cope and then they are exposed dual frustration. They get their nonsuccess and because of that they are not positively
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, s.28.
ISBN
978-80-7315-188-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno, PdF
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—