Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informační a komunikační technologie ve výuce zeměpisu na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037732" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Informační a komunikační technologie ve výuce zeměpisu na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje vybrané informační a komunikační technologie (geografické informační systémy, globální poziční systém a interaktivní tabuli), jejich postavení ve školství a především jejich využití ve výuce zeměpisu. Oblast informačních technologiíse v současné době rychle rozvíjí a ve školství sehrává velmi důležitou roli. Zeměpis, jako předmět pracující s informacemi je také vhodným předmětem pro práci s počítačem a využívání informačních technologií. Ve školství dochází k vybavování učeben různými novými didaktickými prostředky, jako jsou počítače, interaktivní tabule, data-projektory, výukové programy a výukový software. S využitím potenciálu interaktivní tabule, geografických informačních systémů a přístroje GPS se učitelům naskýtá možnostvyužívat moderní informační technologie a didaktické pomůcky a zároveň předávat žákům geografické znalosti s důrazem na jejich využití v praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Information and Communication Technologies in Geography Teaching at Basic School

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents chosen information and communication technologies (geographical information systems, global position system and interactive board), their place in education and curriculum and especially their usage in geography teaching. Geography, asa school subject that works with information is supposed to be the suitable subject for working with computer and using information technologies. The schoolrooms are accommodated with new didactic tools like computers, interactive board, data-projector,teaching programmes and teaching software. Using a potential of interactive table, geographical information systems and GPS, geography teachers have the opportunity to use modern information technologies and didactic tools and develop pupils geographical skills and knowledge with emphasis on their application in practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geografické aspekty středoevropského prostoru 1. díl

  • ISBN

    978-80-210-4947-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku