Informační a komunikační technologie ve výuce zeměpisu na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037732" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační a komunikační technologie ve výuce zeměpisu na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje vybrané informační a komunikační technologie (geografické informační systémy, globální poziční systém a interaktivní tabuli), jejich postavení ve školství a především jejich využití ve výuce zeměpisu. Oblast informačních technologiíse v současné době rychle rozvíjí a ve školství sehrává velmi důležitou roli. Zeměpis, jako předmět pracující s informacemi je také vhodným předmětem pro práci s počítačem a využívání informačních technologií. Ve školství dochází k vybavování učeben různými novými didaktickými prostředky, jako jsou počítače, interaktivní tabule, data-projektory, výukové programy a výukový software. S využitím potenciálu interaktivní tabule, geografických informačních systémů a přístroje GPS se učitelům naskýtá možnostvyužívat moderní informační technologie a didaktické pomůcky a zároveň předávat žákům geografické znalosti s důrazem na jejich využití v praxi.
Název v anglickém jazyce
Information and Communication Technologies in Geography Teaching at Basic School
Popis výsledku anglicky
The paper presents chosen information and communication technologies (geographical information systems, global position system and interactive board), their place in education and curriculum and especially their usage in geography teaching. Geography, asa school subject that works with information is supposed to be the suitable subject for working with computer and using information technologies. The schoolrooms are accommodated with new didactic tools like computers, interactive board, data-projector,teaching programmes and teaching software. Using a potential of interactive table, geographical information systems and GPS, geography teachers have the opportunity to use modern information technologies and didactic tools and develop pupils geographical skills and knowledge with emphasis on their application in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografické aspekty středoevropského prostoru 1. díl
ISBN
978-80-210-4947-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—