Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kartografické dovednosti a interaktivní tabule ve výuce zeměpisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045914" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kartografické dovednosti a interaktivní tabule ve výuce zeměpisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interaktivní tabule již pronikly do řady českých škol. Jejich využití v jednotlivých vyučovacích hodinách roste především díky možnosti prezentovat učivo dynamickým a zábavným způsobem. Žáci už nepracují každý na svém úkolu, ale jsou vtaženi do problematiky a úkoly řeší společně. Zvláště pro počítačově nadané je interaktivní tabule výzvou ke zvládnutí nových informačních technologií budoucnosti. Nicméně najdeme i mnohé nevýhody pro využití interaktivní tabule. Příprava vyučovacích hodin je pro učitele časově náročnější a vyžaduje zvládnutí některých nových počítačových programů. výsledek byl realizován v rámci katederního výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Map skills and interactive table in geography lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents one way of map skills and knowledge acquirement (map reading, analysis, interpretation, map making and application of map) that should be achieved by pupils of basic schools in accordance with aims of geographical education. Interactive table replaces classical blackboards and chalks slowly but surely and becomes a new didactic tool facilitating teachers work and variegating school lessons. Using an interactive table potential in touch with geographical information systems as an attractive teaching method represents a way of work in geography teaching showing pupils a way to active learning with using cartographic resources. Thus geography teachers have the opportunity to use modern information technologies and didactic tools and develop pupils skills and knowledge with emphasis on their application in practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    50 let geografie na Přírodovědecká fakultě Univerzity Palackého

  • ISBN

    978-8024-42-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    <I>Neuvedeno</I>

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku