Kartografické dovednosti a interaktivní tabule ve výuce zeměpisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045914" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kartografické dovednosti a interaktivní tabule ve výuce zeměpisu
Popis výsledku v původním jazyce
Interaktivní tabule již pronikly do řady českých škol. Jejich využití v jednotlivých vyučovacích hodinách roste především díky možnosti prezentovat učivo dynamickým a zábavným způsobem. Žáci už nepracují každý na svém úkolu, ale jsou vtaženi do problematiky a úkoly řeší společně. Zvláště pro počítačově nadané je interaktivní tabule výzvou ke zvládnutí nových informačních technologií budoucnosti. Nicméně najdeme i mnohé nevýhody pro využití interaktivní tabule. Příprava vyučovacích hodin je pro učitele časově náročnější a vyžaduje zvládnutí některých nových počítačových programů. výsledek byl realizován v rámci katederního výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Map skills and interactive table in geography lessons
Popis výsledku anglicky
The paper presents one way of map skills and knowledge acquirement (map reading, analysis, interpretation, map making and application of map) that should be achieved by pupils of basic schools in accordance with aims of geographical education. Interactive table replaces classical blackboards and chalks slowly but surely and becomes a new didactic tool facilitating teachers work and variegating school lessons. Using an interactive table potential in touch with geographical information systems as an attractive teaching method represents a way of work in geography teaching showing pupils a way to active learning with using cartographic resources. Thus geography teachers have the opportunity to use modern information technologies and didactic tools and develop pupils skills and knowledge with emphasis on their application in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
50 let geografie na Přírodovědecká fakultě Univerzity Palackého
ISBN
978-8024-42-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
<I>Neuvedeno</I>
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—