The level of map skills development of elementary school pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00072837" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00072837 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The level of map skills development of elementary school pupils
Popis výsledku v původním jazyce
Maps belong to the most useful aids in geography teaching. They enable teachers to show distant and unknown places on the earth. But, maps are not used only to finding rivers, cities or states. First of all, maps are the worth source of information. To pupils could find out or take out the information from the map, they must develop their map skills - map reading, map analysing nad map interpretation. The paper presents the results of pretest focused on the leve of development of map skills by pupils attending basic school. Geographical framework was used as a research tool. It consists of geographical tasks focused on the map skills. Separate tasks goes along with the map skills presented in the Map Skills Model. The result show the siginificant influence of grade. The influence of gender was not proved.
Název v anglickém jazyce
The level of map skills development of elementary school pupils
Popis výsledku anglicky
Maps belong to the most useful aids in geography teaching. They enable teachers to show distant and unknown places on the earth. But, maps are not used only to finding rivers, cities or states. First of all, maps are the worth source of information. To pupils could find out or take out the information from the map, they must develop their map skills - map reading, map analysing nad map interpretation. The paper presents the results of pretest focused on the leve of development of map skills by pupils attending basic school. Geographical framework was used as a research tool. It consists of geographical tasks focused on the map skills. Separate tasks goes along with the map skills presented in the Map Skills Model. The result show the siginificant influence of grade. The influence of gender was not proved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geography and Geoinformatics: Challenge for Practise and Education
ISBN
9788021057999
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
188-194
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000324279700023