Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The level of map skills development of elementary school pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00072837" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00072837 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The level of map skills development of elementary school pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Maps belong to the most useful aids in geography teaching. They enable teachers to show distant and unknown places on the earth. But, maps are not used only to finding rivers, cities or states. First of all, maps are the worth source of information. To pupils could find out or take out the information from the map, they must develop their map skills - map reading, map analysing nad map interpretation. The paper presents the results of pretest focused on the leve of development of map skills by pupils attending basic school. Geographical framework was used as a research tool. It consists of geographical tasks focused on the map skills. Separate tasks goes along with the map skills presented in the Map Skills Model. The result show the siginificant influence of grade. The influence of gender was not proved.

  • Název v anglickém jazyce

    The level of map skills development of elementary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Maps belong to the most useful aids in geography teaching. They enable teachers to show distant and unknown places on the earth. But, maps are not used only to finding rivers, cities or states. First of all, maps are the worth source of information. To pupils could find out or take out the information from the map, they must develop their map skills - map reading, map analysing nad map interpretation. The paper presents the results of pretest focused on the leve of development of map skills by pupils attending basic school. Geographical framework was used as a research tool. It consists of geographical tasks focused on the map skills. Separate tasks goes along with the map skills presented in the Map Skills Model. The result show the siginificant influence of grade. The influence of gender was not proved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geography and Geoinformatics: Challenge for Practise and Education

  • ISBN

    9788021057999

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    188-194

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000324279700023