Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What does a map-skills-test tell us about Czech pupils?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10328850" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10328850 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What does a map-skills-test tell us about Czech pupils?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the impacts of the general education curriculum reform that has placed the pupils' skills in the foreground of interest. Map skills are one of the most important groups of geographical skills. A test of map skills was drawn up in order to evaluate the level of map skills among pupils aged 11, 15 and 18. Its implementation proved, among others, the elementary assumption that map skills develop along with pupils' growing age. It was also proven that Czech pupils primarily master cognitively less demanding operations with maps such as location of objects in the map, while more difficult uses associated with map reading and analysis of information posed rather serious problems to them. Statistical figures showed that girls faced the problems significantly more often than boys. Last but not least, it was proven that pupils have not acquired map skills on such a level as prescribed by the curriculum for a given educational level.

  • Název v anglickém jazyce

    What does a map-skills-test tell us about Czech pupils?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the impacts of the general education curriculum reform that has placed the pupils' skills in the foreground of interest. Map skills are one of the most important groups of geographical skills. A test of map skills was drawn up in order to evaluate the level of map skills among pupils aged 11, 15 and 18. Its implementation proved, among others, the elementary assumption that map skills develop along with pupils' growing age. It was also proven that Czech pupils primarily master cognitively less demanding operations with maps such as location of objects in the map, while more difficult uses associated with map reading and analysis of information posed rather serious problems to them. Statistical figures showed that girls faced the problems significantly more often than boys. Last but not least, it was proven that pupils have not acquired map skills on such a level as prescribed by the curriculum for a given educational level.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17749S" target="_blank" >GA16-17749S: Faktory ovlivňující rozvoj mapových dovedností v českých školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie: Sborník České geografické společnosti

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    121

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    279-299

  • Kód UT WoS článku

    000386500300004

  • EID výsledku v databázi Scopus