Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geography curriculum fidelity in map-skills development: Examining teachers’ personal concepts, lesson objectives, and observed lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10470297" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10470297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=C7OmDJ9ZF7" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=C7OmDJ9ZF7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37040/geografie.2023.016" target="_blank" >10.37040/geografie.2023.016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geography curriculum fidelity in map-skills development: Examining teachers’ personal concepts, lesson objectives, and observed lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quality education requires teachers to approach the curriculum systematically. Systematicity in education can be viewed from different perspectives. One of these is fidelity across the different levels of the curriculum: planned, implemented, and acquired. The basic premise is that what has been planned should be implemented and mastered. Therefore, transitions between different levels of the curriculum should not trigger unintentional changes in objectives, contents, and so forth. Thus, this study aims to examine curriculum fidelity and systematicity, specifically, the links between the planned and the implemented curriculum, in one specific segment of geography education: map skills. To this end, a combination of observations and recordings of model lessons and interviews was used to research 20 lower secondary school teachers and their lessons. The results suggest little systematicity in the development of map skills, that is, only weak fidelity between the planned and implemented curriculum. Particularly, a fundamental problem was observed in setting the learning objectives of a concrete lesson.

  • Název v anglickém jazyce

    Geography curriculum fidelity in map-skills development: Examining teachers’ personal concepts, lesson objectives, and observed lessons

  • Popis výsledku anglicky

    Quality education requires teachers to approach the curriculum systematically. Systematicity in education can be viewed from different perspectives. One of these is fidelity across the different levels of the curriculum: planned, implemented, and acquired. The basic premise is that what has been planned should be implemented and mastered. Therefore, transitions between different levels of the curriculum should not trigger unintentional changes in objectives, contents, and so forth. Thus, this study aims to examine curriculum fidelity and systematicity, specifically, the links between the planned and the implemented curriculum, in one specific segment of geography education: map skills. To this end, a combination of observations and recordings of model lessons and interviews was used to research 20 lower secondary school teachers and their lessons. The results suggest little systematicity in the development of map skills, that is, only weak fidelity between the planned and implemented curriculum. Particularly, a fundamental problem was observed in setting the learning objectives of a concrete lesson.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie: Sborník České geografické společnosti

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

    2571-421X

  • Svazek periodika

    128

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    397-418

  • Kód UT WoS článku

    001125204300002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85179328555