Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fidelita kurikula jako cesta k efektivní výuce (nejen) práce s mapou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10486414" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10486414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zn4I8j9Jp8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zn4I8j9Jp8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fidelita kurikula jako cesta k efektivní výuce (nejen) práce s mapou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro efektivní výuku je klíčová soudržnost (provázanost) různých prvků kurikula. Výzkumy ovšem naznačují, že úroveň této soudržnosti, známé též jako fidelity, ve školní praxi často chybí, což způsobuje, že se učitelé v mnoha případech kurikula nedrží. Tento článek prezentuje konkrétní příklady nízké a vysoké soudržnosti kurikula z reálných situací výuky rozvoje mapových dovedností při výuce zeměpisu.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum fidelity as a way to effective teaching (not only) of map work

  • Popis výsledku anglicky

    Curriculum fidelity as a way to effective teaching (not only) of map work. Fidelity (coherence) across various curriculum forms is essential for effective teaching. However, research indicates that the level of fidelity is often low in school reality which causes teachers not to follow their intended curriculum. This contribution presents practical examples of low and high fidelity in the curriculum from real-world scenarios in the teaching of map skills in geography education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    34-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus