Fidelita kurikula jako cesta k efektivní výuce (nejen) práce s mapou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10486414" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10486414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zn4I8j9Jp8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zn4I8j9Jp8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fidelita kurikula jako cesta k efektivní výuce (nejen) práce s mapou
Popis výsledku v původním jazyce
Pro efektivní výuku je klíčová soudržnost (provázanost) různých prvků kurikula. Výzkumy ovšem naznačují, že úroveň této soudržnosti, známé též jako fidelity, ve školní praxi často chybí, což způsobuje, že se učitelé v mnoha případech kurikula nedrží. Tento článek prezentuje konkrétní příklady nízké a vysoké soudržnosti kurikula z reálných situací výuky rozvoje mapových dovedností při výuce zeměpisu.
Název v anglickém jazyce
Curriculum fidelity as a way to effective teaching (not only) of map work
Popis výsledku anglicky
Curriculum fidelity as a way to effective teaching (not only) of map work. Fidelity (coherence) across various curriculum forms is essential for effective teaching. However, research indicates that the level of fidelity is often low in school reality which causes teachers not to follow their intended curriculum. This contribution presents practical examples of low and high fidelity in the curriculum from real-world scenarios in the teaching of map skills in geography education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
34-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—