Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Teachers Competence in Curriculum Development - A Case in Czech Universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151629" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Teachers Competence in Curriculum Development - A Case in Czech Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to explore what student teachers in general, English as a foreign language (EFL) student teachers in particular, competence in curriculum de- velopment is like in the current Czech context. Using the questionnaire survey, theauthors investigated student teachers' knowledge and skills about using curriculum materials and implementation of a lesson. Findings indicate that student teachers to a large extent have positive attitudes to specific needs of learning English, followed by different resources, language teachers' different roles, and contexts during uses of curriculum materials. With regard to the implementation of a lesson, student teachers are more confi dent in using a lesson plan followed by the classroom management than in lesson planning followed by evaluation. The results also indicate that student teachers' pedagogical content knowledge and curriculum knowledge need to be further supported.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Teachers Competence in Curriculum Development - A Case in Czech Universities

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to explore what student teachers in general, English as a foreign language (EFL) student teachers in particular, competence in curriculum de- velopment is like in the current Czech context. Using the questionnaire survey, theauthors investigated student teachers' knowledge and skills about using curriculum materials and implementation of a lesson. Findings indicate that student teachers to a large extent have positive attitudes to specific needs of learning English, followed by different resources, language teachers' different roles, and contexts during uses of curriculum materials. With regard to the implementation of a lesson, student teachers are more confi dent in using a lesson plan followed by the classroom management than in lesson planning followed by evaluation. The results also indicate that student teachers' pedagogical content knowledge and curriculum knowledge need to be further supported.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    II

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    31-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus