Úroveň osvojení kartografických dovedností u žáků druhého stupně základních škol : vliv pohlaví a aktivního používání GIS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072802" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úroveň osvojení kartografických dovedností u žáků druhého stupně základních škol : vliv pohlaví a aktivního používání GIS
Popis výsledku v původním jazyce
Mapy se staly běžnou součástí každodenního života všech lidí. Ve výuce zeměpisu jsou pak nenahraditelnou pomůckou, která umožňuje žákům zjišťovat informace o vzdálených místech, vyhledat prostorové rozmístění jevů a vztahy mezi nimi. Pokud mají žáci dostatečně osvojené kartografické dovednosti, uvidí svět ve všech prostorových souvislostech. V předkládané studii je prezentován výzkum zaměřený na zjištění úrovně osvojení kartografických dovedností u žáků základních škol. V teoretické části je představendiagram kartografických dovedností. V rámci výzkumu byl nejprve zjišťován vliv pohlaví na úroveň osvojení kartografických dovedností a to na vybraném vzorku žáků 2. stupně základních škol a nižších ročníků gymnázií v Jihomoravském kraji. Výsledky ukázaly, že úroveň osvojení kartografických dovedností je vyšší u dívek oproti chlapcům. Dále byl zjišťován vliv práce s geografickými informačními systémy ve výuce zeměpisu na úroveň osvojení kartografických dovedností.
Název v anglickém jazyce
The level of map skills by secondary school pupils : the influence of gender and active GIS use
Popis výsledku anglicky
Maps have become the general part of everyday life of people. They are irreplaceable aid in geography teaching as they enable pupils to find out spatial distribution of phenomena and the relationship among them. If pupils have developed map skills in anappropriate level then they can see the world in spatial context. This study presents pedagogical research focused on identifying of the development of map skills and the influence of attitudes toward geography on the level of map skills. The theoreticalpart introduces the map skills model. Firstly, the research was focused on the influence of gender on the level of map skills development. The results show that the level of development is higher by girls than by boys. Secondly, the research was focusedon the influence of the work with geographic information systems on the level of map skills development.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
ISBN
9788021066779
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
208-223
Počet stran knihy
263
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—