Výzkum rozvoje autoregulačních dovedností prostřednictvím informačních technologií na příkladu zeměpisného učiva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038585" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038585 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum rozvoje autoregulačních dovedností prostřednictvím informačních technologií na příkladu zeměpisného učiva
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou autoregulace a možnostmi jejího rozvoje prostřednictví informačních technologií. Autorka si kladla za cíl navrhnout způsob diagnostiky úrovně osvojení autoregulačních dovedností u žáků druhého stupně základníškoly a experimentální metodou ověřit výuku spočívající v nácviku autoregulačních dovedností s využitím informačních technologií. Smyslem výzkumu bylo nabídnout námět pro přenesení problematiky rozvoje autoregulace prostřednictvím informačních technologií do konkrétních úkolových situací v zeměpise tak, aby žáci dostali možnost a příležitost nahlédnout do svého myšlení a poznávacích postupů. Výsledky práce dokazují, že výuku zeměpisu lze koncipovat tak, aby žáci používali informační technologie zároveňse smysluplným využívání geografických poznatků s cílem dosáhnout žádoucí úrovně osvojení autoregulačních dovedností.
Název v anglickém jazyce
The research of self-regulate skills development through the information technologies by means of geographical curriculum
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the questions of selfregulation and possibilities of its development through the information technologies. The authors main aim was to suggest the way how to diagnose level of self - regulate skills development by pupils of basicschool and to check by the experimental method whether teaching using information technologies supports selfregulate skills development. The sense of the research was to offer the new idea for how to transfer questions of selfregulation through information technologies into the concrete situations in geography teaching so that pupils have the opportunity to look in their thinking and cognitive procedures. The results prove that it is possible to draw the geography teaching so that pupils use informationtechnologies along with the geographical knowledge with the aim of to achieve required selfregulate skills development.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JTIE - Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—