Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038040" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Popis výsledku v původním jazyce
V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády atím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Teacher Assistants´ Attitudes towards the Education of Roma Pupils
Popis výsledku anglicky
The article sums up the results of research carried out in 2009. By means of qualitative research, attitudes and oponions of experts in socially disadvantaged groups inclusion were analyzed. Each country has many mechanisms available, that can lead to asuccessful integration; one of the most important recommendations is the one which should be adopted by all European governments: Romany children must with no delay attend standard primary schools, and be educated within the main education stream. Amongother recommendations are quality training of teachers and pedagogues assistants; Romany pedagogues should also be educated on all levels.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
ISBN
978-80-210-5033-4
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Počet stran knihy
381
Název nakladatele
Nakladatelství MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—