LADDER v českém prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43923521" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43923521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8-0107" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8-0107</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8-0107" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-922-8-0107</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
LADDER v českém prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Profese učitele je jednou z nejnáchylnějších k syndromu vyhoření. Příčiny můžeme spatřovat nejen v nenaplněných očekávání začínajících učitelů, ale už i v nejasnosti kompetencí, které by učitelé měli mít. Jedním z nástrojů, jak podpořit pedagogy v přípravě či pedagogy obecně, je LADDER ve spojení s metodou individuálního koučování. Příspěvek zasazuje teoretický rámec syndromu vyhoření u pedagogů a popisuje nástroj LADDER, včetně pilotního výzkumu realizovaného na Mendelově univerzitě v Brně metodou akčního výzkumu. Jelikož se jedná o probíhající výzkum, jsou poskytnuty pouze základní předběžné výsledky.
Název v anglickém jazyce
LADDER in the Czech environment
Popis výsledku anglicky
The teaching profession is one of the most prone to burnout syndrome. The causes can be seen not only in the unfulfilled expectations of beginning teachers, but also in the lack of clarity about the competencies that teachers should have. One of the tools to support pedagogues in preparation or pedagogues in general is LADDER in connection with the method of individual coaching. The paper establishes the theoretical framework of the burnout syndrome among educators and describes the LADDER tool, including pilot research carried out at the Mendel University in Brno using the action research method. As this is ongoing research, only basic preliminary results are provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2022
ISBN
978-80-7509-922-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
107-111
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—