Vybrané negativní projevy doprovázející syndrom vyhoření pedagogických pracovníků.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886921" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané negativní projevy doprovázející syndrom vyhoření pedagogických pracovníků.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je výzkumnou studií, která je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků a některých negativních projevů, které syndrom vyhoření doprovázejí. V tomto příspěvku se konkrétně zabýváme výskytem projevů alkoholismu u pedagogických pracovníků, kteří vykazují příznaky syndromu vyhoření alespoň v jedné zkoumané oblasti (emocionální vyčerpání, depersonalizace, osobní uspokojení). Výzkumné šetření bylo realizováno na vzorku 40 pedagogických pracovníků (učitelé a vychovatelé) v Ústeckém a Libereckém kraji. Jako výzkumné nástroje byly použity jednak standardizovaný dotazník MBI (Maslach Burnout Inventory) a jednak dotazník, který byl zaměřen na četnost požití a druhu alkoholických nápojů v souvislosti s prožitky různých druhů pocitů a životních situací. Výsledky byly statisticky vyhodnoceny a komparovány v závislosti na projevech syndromu vyhoření pedagogických pracovníků.
Název v anglickém jazyce
Selected negative effects accompanying the teaching staff burnout
Popis výsledku anglicky
An article is an exploratory study, which is focused on burnout syndrome issues of pedagogical workers and on some negative symptoms, which accompany the burnout syndrome. We deal concretely with a presence of symptoms of the alcoholism among pedagogicalworkers, who exhibit the burnout syndrome symptoms in at least one of the examined field of the syndrome (emotional exhaustion, depersonalization, personal satisfaction). Research survey has been realized on 40 pedagogical workers (teachers and tutors)in Ústí and Liberec County. As a research tools have been used a standardised MBI questionnaire (Maslach Burnout Invetory) and a questionnaire, which was focused on the frequency of ingestion and a kind of alcohol drinks in connection with the experienceof different kinds of feelings and life situations. The results were statistically evaluated and compared according to the symptoms of the burnout syndrome of pedagogical workers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogická revue
ISSN
1804-1698
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
15-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—