Výzkum výuky: historický vývoj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038217" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum výuky: historický vývoj
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola mapuje historický vývoj výzkumu výuky. Autor v širším mezinárodním kontextu popisuje, jak se tento výzkum vyvíjel v průběhu první a druhé poloviny 20. století; akcent je přitom položen na popis vývoje v angloamerické a německé oblasti. Pojednánío domácím (českém) vývoji je strukturováno chronologicky do tří etap (1900-1945, 1946-1989, 1990-2005). Vzhledem k omezenému rozsahu kapitoly obsahuje přehled pouze stručné pojednání o momentech, které se v historickém vývoji výzkumu výuky jeví jako klíčové a konstitutivní. Kapitola přináší odpověď na otázku, co a jak bylo vzhledem k výuce zkoumáno. Byť jen v náznaku je podáno vysvětlení, proč se konstituovaly právě uvedené proudy výzkumu a jakou úlohu přitom sehrával sociální a kulturní kontext.
Název v anglickém jazyce
Research on teaching: historical developments
Popis výsledku anglicky
Chapter provides a historical review of research on teaching. Author describes the developments in research on teaching during the 20th century in the international context. The focus lies on the developments in the Anglo-American and German regions. Thedevelopments in the Czech region are followed chronologically in three periods (1900-1945, 1946-1989, 1990-2005). A short discussion of the milestones in the development of research on teaching is presented. The topics and approaches popular in the individual periods are summarised as well as social and cultural contexts that led to the progression of the paradigms discussed in the previous chapter.respective research areas and methodological procedures; aspects that tend to induce criticism are discussed. Towards the end of the chapter, Shulman s (1986) synoptic map of research on teaching is presented that summarises areas of research on teaching.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
ISBN
978-80-7315-180-5
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
—
Počet stran knihy
180
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—