Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum výuky: vymezení pojmu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035515" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum výuky: vymezení pojmu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokus o definiční vymezení pojmů výzkum a výzkum výuky je předložen v první kapitole. S odkazem na zahraniční prameny autoři vymezují výzkum výuky jako vědeckou analýzu předpokladů, procesů, struktur a výsledků institucionalizovaných procesů vyučování aučení. Výzkum výuky je zde systematizován v širším rámci výzkumu vzdělávání. Následuje přehled hlavních teoreticko-metodologických přístupů k výuce a jejímu zkoumání (přístup behavioristický, informačně-teoretický, konstruktivistický a interpretativní).U každého z nich jsou představeny jeho hlavní ideje; reprezentativní výzkumné oblasti; typické metodologické postupy a aspekty, v nichž je daný přístup podrobován kritice. Kapitola je uzavřena prezentací mapy výzkumu výuky (Shulman 1986), která shrnuje jeho tematické oblasti, a metodologických problémů, s nimiž se v tomto výzkumu lze setkat.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on teaching: term definition

  • Popis výsledku anglicky

    In chapter one, an attempt is made to define the term research on teaching. Referring to sources from outside of the Czech Republic, the authors define research on teaching as a scientific analysis of the requirements, processes, structures and outcomesof institutionalised teaching and learning. Research on teaching is systematised within a wider framework of research on education. A review follows of the main theoretical and methodological approaches to teaching and research on teaching (behavioristic, information-processing, constructivistic, interpretative). The basic principles of each of these approaches are presented as well as their respective research areas and methodological procedures; aspects that tend to induce criticism are discussed. Towards the end of the chapter, Shulman s (1986) synoptic map of research on teaching is presented that summarises areas of research on teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody

  • ISBN

    978-80-7315-180-5

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    180

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly