Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001962" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Tradice hodnocení kvality výuky v běžných podmínkách základní školy se obvykle orientuje na dvě proměnné: na výsledky vyučování a na jeho proces. Zkušenosti ukazují, že zaměřenost na průběhovou stránku dává větší příležitosti výzkumníkům poznat dynamikuprocesů vzdělávání a učení. Jsme svědky neustálého zdokonalování metodologických nástrojů a jako v dalších oblastech pedagogického výzkumu se výrazněji prosazují kvalitativní postupy, nebo nověji smíšené výzkumné metodologie. Avšak i kvantitativní přístup přináší v současné době zajímavá data a vede k reflexi nad vyučováním. Příkladem je celosvětově rozšířená metoda N. A. Flanderse, známá jako FIAS 1970 (Flanders Analysis Interaction System). Jejím principem je popis interakce mezi učitelem a žáky prostřednictvím předem stanovených kategorií činností. Naše sdělení má tři části: Flandersova metoda ve vývoji a vzdělávacím kontextu, podoba upravené verze kategoriálního systému a ukázky z výzkumných nálezů o interakci učitel-žáci na 2. stup
Název v anglickém jazyce
Categorial system according to N. A. Flanders at evaluation education in primary school
Popis výsledku anglicky
The tradition of quality assessment of teaching in primary schools under normal conditions usually focuses on two variables: the results of teaching and its process. Experience has shown that continuous emphasis on a page giving more opportunities for researchers to know the dynamics of teaching and learning processes . We are seeing continuous improvement tools and methodologies , as in other areas of educational research to significantly promote qualitative methods, or new mixed research methodology .However, even the quantitative approach is at present interesting data and leads to reflection on the teaching. An example is a globally widespread method for Flanders, known as the FIAS 1970 (Flanders Interaction Analysis System). Its principle is to describe the interaction between teacher and students using pre-defined categories of activities. Our paper has three parts: Flanders in method development and educational context , the form of modified versions of system of categories and
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LXIII
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
111-127
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—