Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001962" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tradice hodnocení kvality výuky v běžných podmínkách základní školy se obvykle orientuje na dvě proměnné: na výsledky vyučování a na jeho proces. Zkušenosti ukazují, že zaměřenost na průběhovou stránku dává větší příležitosti výzkumníkům poznat dynamikuprocesů vzdělávání a učení. Jsme svědky neustálého zdokonalování metodologických nástrojů a jako v dalších oblastech pedagogického výzkumu se výrazněji prosazují kvalitativní postupy, nebo nověji smíšené výzkumné metodologie. Avšak i kvantitativní přístup přináší v současné době zajímavá data a vede k reflexi nad vyučováním. Příkladem je celosvětově rozšířená metoda N. A. Flanderse, známá jako FIAS 1970 (Flanders Analysis Interaction System). Jejím principem je popis interakce mezi učitelem a žáky prostřednictvím předem stanovených kategorií činností. Naše sdělení má tři části: Flandersova metoda ve vývoji a vzdělávacím kontextu, podoba upravené verze kategoriálního systému a ukázky z výzkumných nálezů o interakci učitel-žáci na 2. stup

  • Název v anglickém jazyce

    Categorial system according to N. A. Flanders at evaluation education in primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The tradition of quality assessment of teaching in primary schools under normal conditions usually focuses on two variables: the results of teaching and its process. Experience has shown that continuous emphasis on a page giving more opportunities for researchers to know the dynamics of teaching and learning processes . We are seeing continuous improvement tools and methodologies , as in other areas of educational research to significantly promote qualitative methods, or new mixed research methodology .However, even the quantitative approach is at present interesting data and leads to reflection on the teaching. An example is a globally widespread method for Flanders, known as the FIAS 1970 (Flanders Interaction Analysis System). Its principle is to describe the interaction between teacher and students using pre-defined categories of activities. Our paper has three parts: Flanders in method development and educational context , the form of modified versions of system of categories and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LXIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    111-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus