Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10068607" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10068607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému
Popis výsledku v původním jazyce
Zájem o analýzu pedagogické interakce a komunikace patří ke klasickým tématům pedagogického výzkumu. První vážnější iniciace jsou spojeny s 60. léty minulého století a badateli, kteří se zaměřili na mikroanalýzu školního sdělování (např. metody Bellacka,Flanderse nebo Tabera, v našich podmínkách práce Mareše, Gavory, Tollingerové, Průchy a dalších). V čase svého vzniku většinově představovaly velmi pracné kvantitativní pohledy na pedagogickou interakci a komunikaci - vesměs v modelech hromadného vyučování. I když se od té doby změnila jak "škola sama", tak výzkumná metodologie, svým pojetím jsou inspirací i pro dnešní badatelské záměry. Autorské sdělení popisuje upravenou metodu FIAS, použitelnou pro výzkumy komunikace učitel - žáci v současných podmínkách české základní školy. Navazuje na známý kategoriální systém N. A. Flanderse, ovšem s jinými činnostními kategoriemi a s využitím počítačového software.
Název v anglickém jazyce
Pedagogic interaction and communication look categorial systém
Popis výsledku anglicky
Interest in analyses pedagogic interaction and communication belongs to to classical topics pedagogic research. First sterner initiation be attached to 60. age last century and explorer, who train upon microanalysis school conveyance (e.g . method Bellack, Flanders or Tabers, in our conditions work Mareš, Gavora, Tollingerová, Průcha and next). In time his rise major constitute very elaborate quantitative view of pedagogic interaction and communication - altogether in mock-up collective class. Even if since altered how " school herself", so experimental methodology, its conception are inspiration and for today's scholastik sight. Author's message describe modification method FIAS, applicable for research communication teacher - pupils in contemporary conditions Czech primary school. Tie together on known categorial system N. A. Flanders, indeed with by other activity caregory and with utilization computer software.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
175-190
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—