Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10068607" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10068607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zájem o analýzu pedagogické interakce a komunikace patří ke klasickým tématům pedagogického výzkumu. První vážnější iniciace jsou spojeny s 60. léty minulého století a badateli, kteří se zaměřili na mikroanalýzu školního sdělování (např. metody Bellacka,Flanderse nebo Tabera, v našich podmínkách práce Mareše, Gavory, Tollingerové, Průchy a dalších). V čase svého vzniku většinově představovaly velmi pracné kvantitativní pohledy na pedagogickou interakci a komunikaci - vesměs v modelech hromadného vyučování. I když se od té doby změnila jak "škola sama", tak výzkumná metodologie, svým pojetím jsou inspirací i pro dnešní badatelské záměry. Autorské sdělení popisuje upravenou metodu FIAS, použitelnou pro výzkumy komunikace učitel - žáci v současných podmínkách české základní školy. Navazuje na známý kategoriální systém N. A. Flanderse, ovšem s jinými činnostními kategoriemi a s využitím počítačového software.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogic interaction and communication look categorial systém

  • Popis výsledku anglicky

    Interest in analyses pedagogic interaction and communication belongs to to classical topics pedagogic research. First sterner initiation be attached to 60. age last century and explorer, who train upon microanalysis school conveyance (e.g . method Bellack, Flanders or Tabers, in our conditions work Mareš, Gavora, Tollingerová, Průcha and next). In time his rise major constitute very elaborate quantitative view of pedagogic interaction and communication - altogether in mock-up collective class. Even if since altered how " school herself", so experimental methodology, its conception are inspiration and for today's scholastik sight. Author's message describe modification method FIAS, applicable for research communication teacher - pupils in contemporary conditions Czech primary school. Tie together on known categorial system N. A. Flanders, indeed with by other activity caregory and with utilization computer software.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    175-190

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus