Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RESEARCH IN PEDAGOGICAL COMMUNICATION IN FLIPPED CLASSROOM MODEL, USING METHODS FIAS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002866" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RESEARCH IN PEDAGOGICAL COMMUNICATION IN FLIPPED CLASSROOM MODEL, USING METHODS FIAS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the possibility of evaluation lessons using a structured observation. Our study looked at the use of information and communication technologies in the teaching of mathematics on elementary school. Specifically, it was the implementation of the flipped classroom method to conventional teaching classes on elementary school. The experimental instruction lasted one semester. During this experiment were monitored student performance. The goal of the project was to determine whether the use of inverse methods class affects the activity of pupils in the classroom. As basic research method was chose a structured observation FIAS (Flanders Interaction Analysis System). This method was extended to a total on 16 categories. We recorded lessons in the experimental and control classes and the resulting subsequently processed into interaction characteristics. Using statistical methods (t-test, Mann-Whitney test) was performed comparing the interaction characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    RESEARCH IN PEDAGOGICAL COMMUNICATION IN FLIPPED CLASSROOM MODEL, USING METHODS FIAS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the possibility of evaluation lessons using a structured observation. Our study looked at the use of information and communication technologies in the teaching of mathematics on elementary school. Specifically, it was the implementation of the flipped classroom method to conventional teaching classes on elementary school. The experimental instruction lasted one semester. During this experiment were monitored student performance. The goal of the project was to determine whether the use of inverse methods class affects the activity of pupils in the classroom. As basic research method was chose a structured observation FIAS (Flanders Interaction Analysis System). This method was extended to a total on 16 categories. We recorded lessons in the experimental and control classes and the resulting subsequently processed into interaction characteristics. Using statistical methods (t-test, Mann-Whitney test) was performed comparing the interaction characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference of education, research and innovation (ICERI 2014)

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    996-1003

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Sevila

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000367082901012