Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038535" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038535 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek obsahuje vyhodnocení dílčí části výzkumu čtenářské recepce lyrické poezie žáky vyšších ročníků primární školy se specifickými dispozicemi (žáci s diagnostikovanou dyslexií, žáci výborní, kontrolní skupina)). Uváděné výsledky se týkají čtenářských preferencí, subjektivního a zdůvodňovaného hodnocení čtyř lyrických textů s různými specifickými rysy. Výsledky - zřetelná obliba nonsensových textů a spíše negativní hodnocení metaforické poezie u všech žáků - jsou uváděny do souvislostí jak s dispozicemi žáků, tak s reálnou úrovní recepce dominantích rysů textů a jejich subjektivně vnímanou náročností.
Název v anglickém jazyce
The reading preferences of primary school pupils and their ability of adaptable reading of lyrical poetry
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of the research which went into the ways of readers reception of lyrical poetry among primary school pupils with special dispositions and needs - pupils with dyslexia, pupils with excellent results in Czech language andpupils with average results. Mentioned research results concern the reading preferences, subjective impressions from four lyrical texts with different special features. The results - positive evaluation of humour and nonsens in poetry and rather negative reception of metaphors in verse - are mentioned in connections both with special dispositions and real level of pupils reception and also with subjective difficulty of texts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující /CD/
ISBN
978-80-7368-765-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
298
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
PdF OU
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—