Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038535" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038535 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ke čtenářským preferencím a schopnosti adaptivního čtení při recepci lyrické poezie u žáků primární školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek obsahuje vyhodnocení dílčí části výzkumu čtenářské recepce lyrické poezie žáky vyšších ročníků primární školy se specifickými dispozicemi (žáci s diagnostikovanou dyslexií, žáci výborní, kontrolní skupina)). Uváděné výsledky se týkají čtenářských preferencí, subjektivního a zdůvodňovaného hodnocení čtyř lyrických textů s různými specifickými rysy. Výsledky - zřetelná obliba nonsensových textů a spíše negativní hodnocení metaforické poezie u všech žáků - jsou uváděny do souvislostí jak s dispozicemi žáků, tak s reálnou úrovní recepce dominantích rysů textů a jejich subjektivně vnímanou náročností.

  • Název v anglickém jazyce

    The reading preferences of primary school pupils and their ability of adaptable reading of lyrical poetry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of the research which went into the ways of readers reception of lyrical poetry among primary school pupils with special dispositions and needs - pupils with dyslexia, pupils with excellent results in Czech language andpupils with average results. Mentioned research results concern the reading preferences, subjective impressions from four lyrical texts with different special features. The results - positive evaluation of humour and nonsens in poetry and rather negative reception of metaphors in verse - are mentioned in connections both with special dispositions and real level of pupils reception and also with subjective difficulty of texts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující /CD/

  • ISBN

    978-80-7368-765-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    298

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    PdF OU

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku