Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integration in the Educational Relationships between the School and the Family

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00046458" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00046458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integration in the Educational Relationships between the School and the Family

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The implementation of the reform projects consisting of the partner co-operation between the teachers and parents is not easy and will not be easy as well. The shift in the motifs, opinions and attitudes of the teachers and parents is conditioned by overcoming of traditional, sometimes conservative, unnatural, historical and social circumstances for the creation of relationships. At the beginning, the school will be again the party that should, according to plan, create the circumstances for the integration in educational relationships between the school and the family. However, it should not be the lonely and directive institution, but become the contesting factor for the parents, as they are interested in the same result, that means the best educational bases for the life success of the child (pupil). The study summarizes the findings of the research. The paper as an outcome is a part of research intent School and Health for the 21st Century (Faculty of Education, Masaryk University,

  • Název v anglickém jazyce

    Integration in the Educational Relationships between the School and the Family

  • Popis výsledku anglicky

    The implementation of the reform projects consisting of the partner co-operation between the teachers and parents is not easy and will not be easy as well. The shift in the motifs, opinions and attitudes of the teachers and parents is conditioned by overcoming of traditional, sometimes conservative, unnatural, historical and social circumstances for the creation of relationships. At the beginning, the school will be again the party that should, according to plan, create the circumstances for the integration in educational relationships between the school and the family. However, it should not be the lonely and directive institution, but become the contesting factor for the parents, as they are interested in the same result, that means the best educational bases for the life success of the child (pupil). The study summarizes the findings of the research. The paper as an outcome is a part of research intent School and Health for the 21st Century (Faculty of Education, Masaryk University,

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Piwowarczyk, M.; Podgórny, M. (ed.) Education and Integrative Process. Historical and Present Contexts.

  • ISBN

    978-83-7432-572-1

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    ATUT

  • Místo vydání

    Wrocław

  • Kód UT WoS kapitoly