Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mental Health as One of The Quality of Life Indicators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00135089" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00135089 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/22:10449017

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.peterlang.com/document/1254609" target="_blank" >https://www.peterlang.com/document/1254609</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mental Health as One of The Quality of Life Indicators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pupils in an inclusive school enter into intensive and permanent social contacts. In recent years, there has been increasing talk about coping with mental health in school. Inclusive education should meet the needs of both pupils in the classroom and their parents. The research shows a connection between the quality of teaching and the teacher effectiveness and between the mental health of teachers and pupils. The research investigation was focused on the attitudes of teachers towards collaborative education and their readiness for education in an inclusive environment of primary schools in the South Moravian Region.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental Health as One of The Quality of Life Indicators

  • Popis výsledku anglicky

    Pupils in an inclusive school enter into intensive and permanent social contacts. In recent years, there has been increasing talk about coping with mental health in school. Inclusive education should meet the needs of both pupils in the classroom and their parents. The research shows a connection between the quality of teaching and the teacher effectiveness and between the mental health of teachers and pupils. The research investigation was focused on the attitudes of teachers towards collaborative education and their readiness for education in an inclusive environment of primary schools in the South Moravian Region.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Quality of Life in Cross-Modal Perspectives of Inclusive Education

  • ISBN

    9783631774397

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    15-35

  • Počet stran knihy

    192

  • Název nakladatele

    Peter Lang GmbH; Veda

  • Místo vydání

    Berlín; Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly