How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044171" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044171 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production
Popis výsledku v původním jazyce
This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluationsof textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.
Název v anglickém jazyce
How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production
Popis výsledku anglicky
This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluationsof textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Educational Media, Memory, and Society
ISSN
2041-6938
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84859323782