Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044171" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluationsof textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.

  • Název v anglickém jazyce

    How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production

  • Popis výsledku anglicky

    This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluationsof textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Educational Media, Memory, and Society

  • ISSN

    2041-6938

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84859323782