Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role a užívání učebnic jako výzkumný problém

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA0900TFH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A0900TFH - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role a užívání učebnic jako výzkumný problém

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie prezentuje a diskutuje výsledky pedagogického výzkumu užívání učebnic a jiných kurikulárních materiálů. Výzkum na tomto poli může pomoci vysvětlit, jak různé metody užívání učebnic mohou podporovat učení žáků. Byly identifikovány některé obecné vzorce, styly a strategie užívání učebnic. Jsou popsány měnící se koncepce povahy a role učebnic ve vztahu k behaviorálním, konstruktivistickým a sociokulturním teoriím.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of textbooks and the textbook use as a research problem

  • Popis výsledku anglicky

    The study discusses the results of educational research in the use of textbooks and other curricular materials. The research in this field can help to explain how different methods of textbook use support student?s learning. Certain general patterns, styles, and strategies in textbook use were identified. The new notion ?textbook pedagogy? has been introduced by David Lambert (Lambert 2002). Recent investigations support an assumption that the textbooks inspire and form pedagogical content knowledge (Horsley 2003). It is obvious that the textbook use is strongly influenced by school and classroom culture, by organization and economic conditions, but first of all it is very much in accord with the changing views and theories concerning the nature of student learning. The changing conceptions of the nature and the role of textbooks are described and discussed in relation to the behavioural, constructivist and sociocultural theories.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0570" target="_blank" >GA406/08/0570: Užívání učebnic na 2. stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7315-174-4

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    198

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly