Role a užívání učebnic jako výzkumný problém
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA0900TFH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A0900TFH - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role a užívání učebnic jako výzkumný problém
Popis výsledku v původním jazyce
Studie prezentuje a diskutuje výsledky pedagogického výzkumu užívání učebnic a jiných kurikulárních materiálů. Výzkum na tomto poli může pomoci vysvětlit, jak různé metody užívání učebnic mohou podporovat učení žáků. Byly identifikovány některé obecné vzorce, styly a strategie užívání učebnic. Jsou popsány měnící se koncepce povahy a role učebnic ve vztahu k behaviorálním, konstruktivistickým a sociokulturním teoriím.
Název v anglickém jazyce
The role of textbooks and the textbook use as a research problem
Popis výsledku anglicky
The study discusses the results of educational research in the use of textbooks and other curricular materials. The research in this field can help to explain how different methods of textbook use support student?s learning. Certain general patterns, styles, and strategies in textbook use were identified. The new notion ?textbook pedagogy? has been introduced by David Lambert (Lambert 2002). Recent investigations support an assumption that the textbooks inspire and form pedagogical content knowledge (Horsley 2003). It is obvious that the textbook use is strongly influenced by school and classroom culture, by organization and economic conditions, but first of all it is very much in accord with the changing views and theories concerning the nature of student learning. The changing conceptions of the nature and the role of textbooks are described and discussed in relation to the behavioural, constructivist and sociocultural theories.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0570" target="_blank" >GA406/08/0570: Užívání učebnic na 2. stupni základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7315-174-4
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Počet stran knihy
198
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—