K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045859" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu
Popis výsledku v původním jazyce
V návaznosti na výsledky výzkumu čtenářské recepce lyriky žáky primární školy s různými dispozicemi se příspěvek věnuje reflexi básnické obraznosti a slovní hry v lyrických textech vybraných čítanek pro 5. ročník základní školy. Sledovány jsou jak typy zařazené lyrické poezie, tak především rozsah a způsob práce s přítomnými prvky nepřímých pojmenování a jazykové hry. Na základě analýzy této stránky učebnic jsou jako základní konstatování vymezeny tři různé přístupy k práci s lyrickou poezií lišící se mírou vedení žáků k vnímání sledovaných jazykových jevů a jejich estetické funkce a představované čítankami nakladatelství Alter a Fragment, Didaktis a Nová škola, Prodos.
Název v anglickém jazyce
Didactic Interpretation of Lyrical Texts in the Readers for Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The paper is connected with the results of sooner realized research intent on the differences of pupils reception of lyrical poetry. This paper deals with the reflection of symbolic character and pun in lyrical texts in five readers for the 5th class ofbasic school. The types of lyrical poetry, the extent and ways of the work with mentioned language features are analysed in readers. Then three different approaches to the work with lyrical texts and their aesthetical information are claimed. These appproaches were found in textbooks edited by Alter and Fragment, Didaktis and Nová škola, Prodos.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School.
ISBN
978-80-7315-202-4
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Počet stran knihy
321
Název nakladatele
Paido Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—