Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045859" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V návaznosti na výsledky výzkumu čtenářské recepce lyriky žáky primární školy s různými dispozicemi se příspěvek věnuje reflexi básnické obraznosti a slovní hry v lyrických textech vybraných čítanek pro 5. ročník základní školy. Sledovány jsou jak typy zařazené lyrické poezie, tak především rozsah a způsob práce s přítomnými prvky nepřímých pojmenování a jazykové hry. Na základě analýzy této stránky učebnic jsou jako základní konstatování vymezeny tři různé přístupy k práci s lyrickou poezií lišící se mírou vedení žáků k vnímání sledovaných jazykových jevů a jejich estetické funkce a představované čítankami nakladatelství Alter a Fragment, Didaktis a Nová škola, Prodos.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Interpretation of Lyrical Texts in the Readers for Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is connected with the results of sooner realized research intent on the differences of pupils reception of lyrical poetry. This paper deals with the reflection of symbolic character and pun in lyrical texts in five readers for the 5th class ofbasic school. The types of lyrical poetry, the extent and ways of the work with mentioned language features are analysed in readers. Then three different approaches to the work with lyrical texts and their aesthetical information are claimed. These appproaches were found in textbooks edited by Alter and Fragment, Didaktis and Nová škola, Prodos.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School.

  • ISBN

    978-80-7315-202-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Paido Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly