Burning Issues in English Language Didactics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046083" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Burning Issues in English Language Didactics
Popis výsledku v původním jazyce
The efforts to emancipate English language didactics, to establish it as an autonomous scientific discipline, have been going on for quite some time. The core of discussion will relate to the specific controversies (or burning issues) in English languagedidactics. In addition to learning from other subject matter didactics and from other culturally shaped conceptions, it is also advisable to consider how the field is conceptualised in the fields of learning and teaching other foreign languages, German,French, Russian, etc. In the presentation, main attention will be paid to delineating the key concepts, content and methods of English language didactics, specifically then to the relationship between the so-called referential scientific disciplines andEnglish language didactics. Obviously, the key relationship to be discussed is that of linguistics and English language didactics, furthermore, the second /foreign language acquisition theory and research must not be neglected, etc.
Název v anglickém jazyce
Burning Issues in English Language Didactics
Popis výsledku anglicky
The efforts to emancipate English language didactics, to establish it as an autonomous scientific discipline, have been going on for quite some time. The core of discussion will relate to the specific controversies (or burning issues) in English languagedidactics. In addition to learning from other subject matter didactics and from other culturally shaped conceptions, it is also advisable to consider how the field is conceptualised in the fields of learning and teaching other foreign languages, German,French, Russian, etc. In the presentation, main attention will be paid to delineating the key concepts, content and methods of English language didactics, specifically then to the relationship between the so-called referential scientific disciplines andEnglish language didactics. Obviously, the key relationship to be discussed is that of linguistics and English language didactics, furthermore, the second /foreign language acquisition theory and research must not be neglected, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Challenges in Foreign Language Education
ISBN
978-80-89328-50-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
178
Strana od-do
—
Název nakladatele
Z-F Lingua
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—