Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Burning Issues in English Language Didactics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046083" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Burning Issues in English Language Didactics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The efforts to emancipate English language didactics, to establish it as an autonomous scientific discipline, have been going on for quite some time. The core of discussion will relate to the specific controversies (or burning issues) in English languagedidactics. In addition to learning from other subject matter didactics and from other culturally shaped conceptions, it is also advisable to consider how the field is conceptualised in the fields of learning and teaching other foreign languages, German,French, Russian, etc. In the presentation, main attention will be paid to delineating the key concepts, content and methods of English language didactics, specifically then to the relationship between the so-called referential scientific disciplines andEnglish language didactics. Obviously, the key relationship to be discussed is that of linguistics and English language didactics, furthermore, the second /foreign language acquisition theory and research must not be neglected, etc.

  • Název v anglickém jazyce

    Burning Issues in English Language Didactics

  • Popis výsledku anglicky

    The efforts to emancipate English language didactics, to establish it as an autonomous scientific discipline, have been going on for quite some time. The core of discussion will relate to the specific controversies (or burning issues) in English languagedidactics. In addition to learning from other subject matter didactics and from other culturally shaped conceptions, it is also advisable to consider how the field is conceptualised in the fields of learning and teaching other foreign languages, German,French, Russian, etc. In the presentation, main attention will be paid to delineating the key concepts, content and methods of English language didactics, specifically then to the relationship between the so-called referential scientific disciplines andEnglish language didactics. Obviously, the key relationship to be discussed is that of linguistics and English language didactics, furthermore, the second /foreign language acquisition theory and research must not be neglected, etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Challenges in Foreign Language Education

  • ISBN

    978-80-89328-50-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    178

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Z-F Lingua

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku