Didaktika cizích jazyků: otázky identity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052811" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika cizích jazyků: otázky identity
Popis výsledku v původním jazyce
Emancipace didaktiky cizích jazyků, resp. didaktiky určitého konkrétního cizího jazyka, je dlouhodobým a nelineárním procesem, u nás nastoupeným již v 50. letech minulého století. Jeho klíčovou součástí jsou otázky identity, tedy explicitní vymezení objektu, předmětu a metodologie didaktiky cizích jazyků na základě analýzy vývoje, současného stavu poznání a různých pojetí a trendů. Diskutovány jsou otázky identity didaktiky cizích jazyků jako plnoprávné vědecké disciplíny, a to na rovině obecné, tj. otázky společné všem oborovým didaktikám, tak na rovině specifické, tedy týkající se výlučně různých aspektů didaktiky cizích jazyků.
Název v anglickém jazyce
Foreign Language Didactics: Identity Questions
Popis výsledku anglicky
The efforts to emancipate foreign language didactics have been an ongoing and non-linear process launched in our country in the 50s of the previous century. Its key aspects may be presented as foreign language didactics identity questions. These includeexplicit delineation of the object and methodology of foreign language didactics on the basis of developmental analysis, current state of knowledge and trends / approaches to the discipline. The issues related to the full-fledged scientific status of foreign language didactics are discussed both on a domain-general level (questions relevant for the whole field of subject didactics) and on a domain-specific level (foreign language didactics specific questions).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace, odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
142-155
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—