Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K otázkám pěveckého repertoáru v hudební výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046332" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046332 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K otázkám pěveckého repertoáru v hudební výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve veřejném mínění hudebně pedagogické komunity zaznamenáváme skeptické názory na neutěšený stav hudebního vzdělávání, pokles všeobecné zpěvnosti dětí, ústup obliby lidových písní u dětí i učitelů. Výzkum využití multimediálních technologií v hudební výchově realizovaný Katedrou hudební výchovy PdF MU v roce 2010 umožnil komparaci tradovaných názorů s konkrétními závěry rozsáhlého šetření týkajícími se i otázek pěveckého repertoáru hudební výchovy a přinesl informace o tom, že lidová píseň zůstává i v roce 2010 základním okruhem pěvecké literatury uplatňované v hudební výchově. Vyšlo také v angličtině in: Sedláček, M. (ed.) The Multimedia Technologies Applications in Music Education. Brno: MU, 2010, s.33-38. ISBN 978-80-210-5392-2.

  • Název v anglickém jazyce

    Questions to Song Repertoire in Music Education

  • Popis výsledku anglicky

    In public opinion of the music teaching community we notice the skepticism related to the dismal state of music education, the general decline of children's songfulness, the popularity decrease of folk songs for children and teachers. "Research on the Use of Multimedia Technology in Music Education" implemented by the Department of Music Education at MU in 2010 allowed to compare the conventional opinions with the specific findings of extensive inquiry and issues relating to the vocal repertoire of music education and to bring information about the fact, that the folk song even in year 2010 remains to be the basic sphere of song literature applied in music lessons. Published in English as well, in: Sedláček, M. (ed.) The Multimedia Technologies Applications in Music Education. Brno: MU, 2010, s.33-38. ISBN 978-80-210-5392-2.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Musica viva in schola XXII.

  • ISBN

    978-80-210-5388-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    BRNO

  • Místo konání akce

    Školící středisko MU Cikháj

  • Datum konání akce

    19. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku