Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046453" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046453 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsme se zaměřili na zjištění rozdílu v postojích k ICT mezi vysokoškolskými studenty z Turecka a z České republiky. Postoje byly zjišťovány nejen společně ale i odděleně pro každou zemi s ohledem na pohlaví, ročník studia a bydliště respondentů. Výzkumným nástrojem byl dotazník Likertova typu s 33 položkami. Výzkumný vzorek tvořilo 454 studentů z Turecka a 316 studentů z České republiky. Data byla vyhodnocována pomocí faktorové analýzy s Varimax rotací, MANCOVA (věk byl použit jako kovariát)a Studentova t-testu. Studenti z České republiky měli pozitivnější postoj k využívání ICT v přírodovědných předmětech než studenti z Turecka. Studenti dosahovali vyššího skóre než studentky, studenti druhého ročníků měli pozitivnější postoj oproti studentům prvního a třetího ročníku. Studenti z měst dosahovali vyššího skóre v porovnání se studenty z velkoměst a z vesnic.
Název v anglickém jazyce
Czech and turkish university students attitudes toward ICT using in science subjects
Popis výsledku anglicky
In our contribution we focused on finding the differences toward ICT attitudes among university students from Czech Republic and Turkey. Attitudes were evaluated overall and continuosly with respect on gender, residence and grade of students together forall students and also separately for each country. A questionnaire with 33 Likert type items was used in our research. The sample consists of 454 Turkish and 316 Czech unversity students attending two different universities. Data were evaluated with factor analysis with Varimax rotation, MANCOVA (age of students was as covariate), t-test. Totally, students from Czech Republic achieved more positive attitudes toward ICT in comparison with students from Turkey. Boys have more positive attitudes than girls, students from 2nd grade have had more positive attitudes and students from town have had more positive attitudes toward ICT in comparison with other groups.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—