Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A cross-national study of czech and turkish university students attitudes towards ICT used in science subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044900" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A cross-national study of czech and turkish university students attitudes towards ICT used in science subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on differences of attitudes related to information and communication technologies among Czech and Turkish university students. Student attitudes were evaluated summatively and with respect to gender, year, country, and type of residential area (town/village). The sample consisted of a total of 770 university students (316 Czech and 454 Turkish). The data analysis included factor analysis, MANCOVA, ANOVA, and t-test. As a result, students from the Czech Republic, male students, sophomores, and students living in town showed more positive attitudes in comparison to other respective groups.

  • Název v anglickém jazyce

    A cross-national study of czech and turkish university students attitudes towards ICT used in science subjects

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on differences of attitudes related to information and communication technologies among Czech and Turkish university students. Student attitudes were evaluated summatively and with respect to gender, year, country, and type of residential area (town/village). The sample consisted of a total of 770 university students (316 Czech and 454 Turkish). The data analysis included factor analysis, MANCOVA, ANOVA, and t-test. As a result, students from the Czech Republic, male students, sophomores, and students living in town showed more positive attitudes in comparison to other respective groups.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Baltic Science Education

  • ISSN

    1648-3898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000280177700005

  • EID výsledku v databázi Scopus