The study of university students' motivation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00308537" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00308537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.20472/TE.2016.4.4.004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.20472/TE.2016.4.4.004</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.20472/TE.2016.4.4.004" target="_blank" >10.20472/TE.2016.4.4.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The study of university students' motivation
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the paper is to define and discuss the problem of increasing quantity of university students and graduates and the impact of the university students' motivation on their attitudes to learning and studying at university. The paper is based on the analysis of available scientific literature and the comparison of the results of the authors' survey conducted among students of the Czech Technical university in Prague in the first decade of the twenty-first century and the authors' survey conducted among students. The results show some interesting tendencies in students' attitudes to learning and studying at university in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
The study of university students' motivation
Popis výsledku anglicky
The goal of the paper is to define and discuss the problem of increasing quantity of university students and graduates and the impact of the university students' motivation on their attitudes to learning and studying at university. The paper is based on the analysis of available scientific literature and the comparison of the results of the authors' survey conducted among students of the Czech Technical university in Prague in the first decade of the twenty-first century and the authors' survey conducted among students. The results show some interesting tendencies in students' attitudes to learning and studying at university in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Teaching and Education
ISSN
2336-2022
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
48-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—