Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The quality of teaching and its impact on university students' motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00304968" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00304968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.20472/IAC.2016.027.043" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.20472/IAC.2016.027.043</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20472/IAC.2016.027.043" target="_blank" >10.20472/IAC.2016.027.043</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The quality of teaching and its impact on university students' motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the paper is to discuss the impact of the quality of teaching on university students' motivation to learn and study at university. The paper is based on the analysis of available scientific literature and the results of the authors' questionnaire survey that was focused on students' motivation to study at university and their ideas about future career. The results show some interesting tendencies in students' attitudes to learning and studying at university. Students often complain of the quality of teaching, particularly of theoretical subjects without obvious connections and practical applications. This dissatisfaction significantly reduces students' motivation to learn and study at university. Many students go to work rather than to school to earn money and get experience.

  • Název v anglickém jazyce

    The quality of teaching and its impact on university students' motivation

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the paper is to discuss the impact of the quality of teaching on university students' motivation to learn and study at university. The paper is based on the analysis of available scientific literature and the results of the authors' questionnaire survey that was focused on students' motivation to study at university and their ideas about future career. The results show some interesting tendencies in students' attitudes to learning and studying at university. Students often complain of the quality of teaching, particularly of theoretical subjects without obvious connections and practical applications. This dissatisfaction significantly reduces students' motivation to learn and study at university. Many students go to work rather than to school to earn money and get experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 26th and the 27th International Academic Conference (Istanbul, Prague)

  • ISBN

    978-80-87927-29-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    133-141

  • Název nakladatele

    The International Institute of Social and Economic Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku