Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing students motivation to study at a university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A80321" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:80321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscience.com/info/inarticletoc.php?jcode=ijeed&year=2020&vol=11&issue=1" target="_blank" >https://www.inderscience.com/info/inarticletoc.php?jcode=ijeed&year=2020&vol=11&issue=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJEED.2020.104286" target="_blank" >10.1504/IJEED.2020.104286</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing students motivation to study at a university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main priorities of universities today is to determine the motivating factors influencing students attitude towards their studies and whether they successfully graduate or not. The aim of the paper is to identify selected attributes influencing student motivation and evaluate their impact on the learning process. The results were obtained through a quantitative survey (n = 293) and were evaluated using descriptive and multi-dimensional statistics. The survey identified 2 main factors influencing the motivation to study (quality of teaching and teacher, personal aspirations), with variable strength ranging from 0,513 to 0,836. These findings may help in targeted preparation and optimisation of study programmes that would respect the key motivations of students, and as a direction for future research, particularly aimed at student performance and teaching results comparable in the national and international academic environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing students motivation to study at a university

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main priorities of universities today is to determine the motivating factors influencing students attitude towards their studies and whether they successfully graduate or not. The aim of the paper is to identify selected attributes influencing student motivation and evaluate their impact on the learning process. The results were obtained through a quantitative survey (n = 293) and were evaluated using descriptive and multi-dimensional statistics. The survey identified 2 main factors influencing the motivation to study (quality of teaching and teacher, personal aspirations), with variable strength ranging from 0,513 to 0,836. These findings may help in targeted preparation and optimisation of study programmes that would respect the key motivations of students, and as a direction for future research, particularly aimed at student performance and teaching results comparable in the national and international academic environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Education Economics and Development

  • ISSN

    1759-5673

  • e-ISSN

    1759-5681

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077722702