Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beliefs of student of teaching: A case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63516949" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63516949 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ac.els-cdn.com/S1877042817301726/1-s2.0-S1877042817301726-main.pdf?_tid=6862d09f-143b-48a0-bfac-acabac71e769&acdnat=1521707705_bd5218de3425c46729218c6eb03af753" target="_blank" >https://ac.els-cdn.com/S1877042817301726/1-s2.0-S1877042817301726-main.pdf?_tid=6862d09f-143b-48a0-bfac-acabac71e769&acdnat=1521707705_bd5218de3425c46729218c6eb03af753</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2017.02.172" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2017.02.172</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beliefs of student of teaching: A case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution is part of the research project &quot;Teachers&apos; beliefs on the pedagogical use of children&apos;s preconceptions&quot;. The paper presents some of the principal outcomes of the research study focused on the beliefs of a student of teaching. The main objective of the research was to ascertain motivations for study and then for work as a teacher and identify the key factors which affect this role. The means for this identification was a qualitative design case study. The results of the analysis of data obtained lead to a representation of a teaching student, his motivations for working in the teaching profession and his convictions on the teaching profession.

  • Název v anglickém jazyce

    Beliefs of student of teaching: A case study

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is part of the research project &quot;Teachers&apos; beliefs on the pedagogical use of children&apos;s preconceptions&quot;. The paper presents some of the principal outcomes of the research study focused on the beliefs of a student of teaching. The main objective of the research was to ascertain motivations for study and then for work as a teacher and identify the key factors which affect this role. The means for this identification was a qualitative design case study. The results of the analysis of data obtained lead to a representation of a teaching student, his motivations for working in the teaching profession and his convictions on the teaching profession.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education, Health and ICT for a Transcultural World

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1160-1165

  • Název nakladatele

    Elsevier Science B.V.

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Almería

  • Datum konání akce

    15. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000400858900180