Beliefs of student of teaching: A case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63516949" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63516949 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ac.els-cdn.com/S1877042817301726/1-s2.0-S1877042817301726-main.pdf?_tid=6862d09f-143b-48a0-bfac-acabac71e769&acdnat=1521707705_bd5218de3425c46729218c6eb03af753" target="_blank" >https://ac.els-cdn.com/S1877042817301726/1-s2.0-S1877042817301726-main.pdf?_tid=6862d09f-143b-48a0-bfac-acabac71e769&acdnat=1521707705_bd5218de3425c46729218c6eb03af753</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2017.02.172" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2017.02.172</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Beliefs of student of teaching: A case study
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution is part of the research project "Teachers' beliefs on the pedagogical use of children's preconceptions". The paper presents some of the principal outcomes of the research study focused on the beliefs of a student of teaching. The main objective of the research was to ascertain motivations for study and then for work as a teacher and identify the key factors which affect this role. The means for this identification was a qualitative design case study. The results of the analysis of data obtained lead to a representation of a teaching student, his motivations for working in the teaching profession and his convictions on the teaching profession.
Název v anglickém jazyce
Beliefs of student of teaching: A case study
Popis výsledku anglicky
This contribution is part of the research project "Teachers' beliefs on the pedagogical use of children's preconceptions". The paper presents some of the principal outcomes of the research study focused on the beliefs of a student of teaching. The main objective of the research was to ascertain motivations for study and then for work as a teacher and identify the key factors which affect this role. The means for this identification was a qualitative design case study. The results of the analysis of data obtained lead to a representation of a teaching student, his motivations for working in the teaching profession and his convictions on the teaching profession.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education, Health and ICT for a Transcultural World
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1160-1165
Název nakladatele
Elsevier Science B.V.
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Almería
Datum konání akce
15. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000400858900180