Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k hodnotám ve vztahu k profesnímu přesvědčení učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591218" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k hodnotám ve vztahu k profesnímu přesvědčení učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit výuku hodnotám jako jev v rámci školní edukace, který má významný vliv na profesní přesvědčení učitelů. Cílem výzkumu bylo odkrýt tyto vazby a upozornit na ně. Výzkum je realizován v kvalitativním výzkumném designu s autorskou kombinací metod sběru dat, jejich zpracování i interpretace. Výzkum potvrdil, že proces výuky hodnotám, ale hlavně jeho výsledky, mohou významně ovlivnit nejen žáka, ale i učitele, jeho profesní přesvědčení, jeho víru (belief) v profesi a její smysl, a podpořit učitelův pocit individuální osobní úspěšnosti. Mohlo by v praxi jít o důležitý nástroj v rukou učitele, který má vliv nejen na žáka, ale i na učitelovo profesní přesvědčení a na naplňování smyslu jeho práce.

  • Název v anglickém jazyce

    Education to the Values and Professional Beliefs of Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to introduce the teaching of values as a phenomenon within the framework of school education, which has a significant influence on teachers&apos; professional belief. The aim of the research was to uncover these relations and to draw attention to them. The research is realized in a qualitative research design with an author´s combination of data collection methods, processing and interpretation. Research has confirmed that the process of teaching of the values, but mainly its results, can significantly affect not only the pupil, but also the teacher, his professional belief, his belief in the profession and its meaning, and to support the teacher&apos;s feeling of his individual personal success. It could be an important tool in the hands of a teacher in practice, which affects not only the pupil but also the teacher&apos;s professional belief and the fulfilment of the meaning of his work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z konference Mládež a hodnoty 2018.Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti

  • ISBN

    978-80-244-5408-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    44-52

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku