Výchova k hodnotám ve vztahu k profesnímu přesvědčení učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591218" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k hodnotám ve vztahu k profesnímu přesvědčení učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit výuku hodnotám jako jev v rámci školní edukace, který má významný vliv na profesní přesvědčení učitelů. Cílem výzkumu bylo odkrýt tyto vazby a upozornit na ně. Výzkum je realizován v kvalitativním výzkumném designu s autorskou kombinací metod sběru dat, jejich zpracování i interpretace. Výzkum potvrdil, že proces výuky hodnotám, ale hlavně jeho výsledky, mohou významně ovlivnit nejen žáka, ale i učitele, jeho profesní přesvědčení, jeho víru (belief) v profesi a její smysl, a podpořit učitelův pocit individuální osobní úspěšnosti. Mohlo by v praxi jít o důležitý nástroj v rukou učitele, který má vliv nejen na žáka, ale i na učitelovo profesní přesvědčení a na naplňování smyslu jeho práce.
Název v anglickém jazyce
Education to the Values and Professional Beliefs of Teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to introduce the teaching of values as a phenomenon within the framework of school education, which has a significant influence on teachers' professional belief. The aim of the research was to uncover these relations and to draw attention to them. The research is realized in a qualitative research design with an author´s combination of data collection methods, processing and interpretation. Research has confirmed that the process of teaching of the values, but mainly its results, can significantly affect not only the pupil, but also the teacher, his professional belief, his belief in the profession and its meaning, and to support the teacher's feeling of his individual personal success. It could be an important tool in the hands of a teacher in practice, which affects not only the pupil but also the teacher's professional belief and the fulfilment of the meaning of his work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z konference Mládež a hodnoty 2018.Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti
ISBN
978-80-244-5408-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
44-52
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—