Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Struggle to become a teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875610" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875610 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Struggle to become a teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is a part of the research project “Teacher’s belief about the pedagogical use of children’s preconceptions.” The contribution builds on the previous paper: Beliefs of student of teaching: a case study. The text presents the partial result of the research, on which the author has been working for one year. I therefore regards the second part of a pilot research strategy. The main aim of the research was to understand the motives to study and then to carry out the teaching profession and to identify the key factors that influence this role. Qualitative research design was chosen in the research and the main research method, which was used, is an interview. The analysis of primarily collected data is a view of a student teacher´s structure of thinking, his motives to the teaching profession and exposing his momentary belief in the teaching profession. The research is now continuing with pilot interviews of other participants - student teachers. This text is deeply engaged in one semantic category that was found in analyzing of the data. The key finding was an influence of the teacher practice and “disappointment”.

  • Název v anglickém jazyce

    Struggle to become a teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is a part of the research project “Teacher’s belief about the pedagogical use of children’s preconceptions.” The contribution builds on the previous paper: Beliefs of student of teaching: a case study. The text presents the partial result of the research, on which the author has been working for one year. I therefore regards the second part of a pilot research strategy. The main aim of the research was to understand the motives to study and then to carry out the teaching profession and to identify the key factors that influence this role. Qualitative research design was chosen in the research and the main research method, which was used, is an interview. The analysis of primarily collected data is a view of a student teacher´s structure of thinking, his motives to the teaching profession and exposing his momentary belief in the teaching profession. The research is now continuing with pilot interviews of other participants - student teachers. This text is deeply engaged in one semantic category that was found in analyzing of the data. The key finding was an influence of the teacher practice and “disappointment”.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    563-567

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85006964698