Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046740" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.
Popis výsledku v původním jazyce
Text čtenáře seznamuje se čtyřmi různými strategiemi, jejichž prostřednictvím mohou jedinci s poruchami chování a emocí reagovat na přisouzení negativního sociálního statusu souvisejícího s touto poruchou. Strategie závisí na postojích jedince vůči negativnímu sociálnímu statusu na jedné straně a vůči možnosti problematickou situaci změnit na straně druhé. První z postojů lze zjednodušeně charakterizovat jako vůli ke změně, zatímco druhý z nich jako víru ve změnu. Každý z postojů je specifickou definicísituace, která má prostřednictvím jedincova chování vliv na to, jak bude zvolené podpůrné či intervenční opatření efektivní. Pedagogové mohou formulované strategie využít i jako nástroj pro hlubší vhled do vybraných dimenzí zkušenosti dítěte s poruchouchování. Text příspěvku vychází ze zjištění kvalitativního výzkumu realizovaného v prostředí školského zařízení pro preventivně výchovnou péči.
Název v anglickém jazyce
Will to change and belief in change: Importance of the subjective perspective of child with behavioral difficulties for positive change of his or her situation
Popis výsledku anglicky
The text focuses on four different strategies by means of which individuals with emotional and behavioral difficulties can react to negative social statuses ascribed to them. The strategies depend on individuals attitudes towards his or her negative social status on the one hand and towards a chance to change their problematic situation on the other hand. The first attitude can be characterized as will to change, whereas the other one as belief in change. Each of the attitudes is a specific definition of situation, which influences, via individuals behavior, the efficiency of specific preventive activities and intervention. The text is based on findings of a qualitative research project in a counseling care center.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy.
ISBN
978-80-210-5383-0
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Počet stran knihy
409
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—