Saturace sociálních potřeb z pohledu rodin s dítětem s poruchou autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00047288" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00047288 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Saturace sociálních potřeb z pohledu rodin s dítětem s poruchou autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá poruchami austistického spektra, řeší problematiku vlivu postižení dítěte na celý rodinný systém. Přináší náhled na možnosti pomoci, vyplývající ze současné legislativy. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu sociálních potřeb členůrodin, jejichž člen je postižen poruchou autistického spektra. Analýza výsledků ukazuje, že nový zákon o sociálních službách, který je v platnosti od r. 2007, pomohl ve finanční situaci rodin a byla zjištěna nedostatečná informovanost odborníků z různýchresortů o PAS.
Název v anglickém jazyce
Social Needs Satisfaction from the Perspective of Families with a Child with Pervasive Developmental Disorder
Popis výsledku anglicky
This article focuses on autism and pervasive developmental disorders. It introduces the problem of the influence of childś disability on the family system. It brings a short review of the possibilities of support pursuant to the contemporary legislationand describes the social needs of the families with a member with autism or pervasive developmental disorder. The article supports the idea that the Social Services Act (Act nr.108/2006) helped to better the financial situation of families and onthe other hand presents poor awareness of professionals (specialist in different fields) of pervasive developmental disorders.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School
ISBN
978-80-210-5383-0
Počet stran výsledku
333
Strana od-do
—
Počet stran knihy
409
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—