Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj osobnosti na podkladě zkušenostního učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00048655" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00048655 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj osobnosti na podkladě zkušenostního učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá teorií zkušenostního učení přenesenou do oblasti fikčních příběhů a identifikace s fikční postavou. Jejich prostřednictvím nabýváme zkušeností s nejrůznějšími tématy, aniž bychom se museli vzdálit ze svého prostředí a aktuální situace. Zkušenostní učení prostřednictvím fikčních příběhů vychází z procesu iden-tifikace s postavou, který bezprostředně souvisí s procesem (sebe)reflexe. Pomocí dotazníkové metody byla zjiš-ťována specifika identifikace s fikčními postavami u současných mladých lidí (výzkumný soubor tvoří 2 169 res-pondentů). Výsledky přinášejí zjištění o vlastnostech identifikovaných postav. Identifikace se u sledovaných jedinců projevuje přesahem v nejrůznějších rovinách reálného života, které souvisejí s rozhodováním, jak uspět na cestě v překonávání překážek.

  • Název v anglickém jazyce

    Personality Development Based on Experiential Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents theory of experiential learning applied to the area of fictional stories and identification with fictional character. Through fictional stories and their characters we gather experiences with various topics without moving away from our actual environment and situation. The experiential learning through fictional stories results in a process of identification with the fictional character that is connected with (self)reflection. Using questionnaire we have investigated the specifics of the identification with the fictional characters among young contemporary people (the research sample contains 2 169 respondents). The results inform about characteristics of the identified fictional characters. The identification in the case of present viewers makes itself felt in different areas of real life that are related with their determination - how to succeed on the way of problems overcoming.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F08%2FP176" target="_blank" >GP406/08/P176: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXVIII International Colloquium on the Management of Educational Process

  • ISBN

    978-80-7231-722-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku