Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Identification with Fictional Characters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075071" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Identification with Fictional Characters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article arises from case study experiences being made with the Czech and Slovak audience of TV series Sex and the City. This media product can be considered a striking example of spontaneous social and emotional learning right in the front of a TV screen. The following study sets itself the task to find out how much depends the experiential and socio-emotional learning on the identification with fictional character. Viewers of popular TV series get experiences with various topics through various fictional characters? stories. We found out that this form of experiential learning comes from a viewer-fictional character identification process which is itself a part of a broader process of (self)reflection. A deep comparison of a fictional character and its situation with oneself is a crucial part of social and emotional learning.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Identification with Fictional Characters

  • Popis výsledku anglicky

    The article arises from case study experiences being made with the Czech and Slovak audience of TV series Sex and the City. This media product can be considered a striking example of spontaneous social and emotional learning right in the front of a TV screen. The following study sets itself the task to find out how much depends the experiential and socio-emotional learning on the identification with fictional character. Viewers of popular TV series get experiences with various topics through various fictional characters? stories. We found out that this form of experiential learning comes from a viewer-fictional character identification process which is itself a part of a broader process of (self)reflection. A deep comparison of a fictional character and its situation with oneself is a crucial part of social and emotional learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of Adult, Community and Professional Learning

  • ISSN

    2328-6318

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    43-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus