Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relation between a Viewer and the Fictional Character in Light of his Activity, Reflection and Experiential Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00029521" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00029521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relation between a Viewer and the Fictional Character in Light of his Activity, Reflection and Experiential Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study analyses the relation between a viewer and the audiovisual fictional character, presuming that the relation operates on a more integrated basis of his self-reflection. By means of the fictional characters' stories from our audiovisual culturethe viewer gains experience in many different fields. This experiential learning results from the process of his identification with the character, which is a part of a larger process of his own reflection. Deep comparison with the character and his or her situation also performs a crucial part of social and emotional learning. Afterwards, self-assessment is a significant part of identification with the character.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relation between a Viewer and the Fictional Character in Light of his Activity, Reflection and Experiential Learning

  • Popis výsledku anglicky

    This study analyses the relation between a viewer and the audiovisual fictional character, presuming that the relation operates on a more integrated basis of his self-reflection. By means of the fictional characters' stories from our audiovisual culturethe viewer gains experience in many different fields. This experiential learning results from the process of his identification with the character, which is a part of a larger process of his own reflection. Deep comparison with the character and his or her situation also performs a crucial part of social and emotional learning. Afterwards, self-assessment is a significant part of identification with the character.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F08%2FP176" target="_blank" >GP406/08/P176: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of Learning

  • ISSN

    1447-9494

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus